Konverteringsstrategi

Konverteringsstrategi

Receptet till ökad omsättning och lönsamhet

Ökad konvertering ger en lönsammare marknadsföring och ökad omsättning. Meningen med en konverteringsstrategi är att öka aktiviteten hos alla besökare på er webbplats.

Ökad omsättning och lönsamhet

Att öka aktiviteten kan handla om att fler besökare ska göra ett köp, en bokning eller att ta kontakt i någon form. En ökad konverteringsgrad från 2% till 4% kan låta lite, men faktum är att det ökar er försäljning på internet med det dubbla. Vi har egna kundcase där försäljningen ökat med över 40 gånger!

Searchminds affärsutvecklare analyserar allt från er webbplats till er marknad på Internet. Vi analyserar marknaden och era konkurrenter för att ta fram skillnader och åtgärder för att fler kunder ska välja just er. I en konverteringsanalys sätter vi oss i besökarens situation och analyserar hela webbplatsen. Searchminds är opartiska. Som företag är man ofta ”hemmablind” och ser inte alltid ens egna brister eller möjligheter.

Med vår hjälp ökar ni er omsättning och får en lönsammare marknadsföring som ger resultat på kort sikt, men som också blir en framtida investering. Ni lär er hur ni ska påverka era kunder och hur ni ska undvika fallgropar i framtiden.

VI ERBJUDER EN TIMMES FRI RÅDGIVNING!

Eller skicka er fråga till oss!